کشته شدن و کشته دان جهت بقای وجود ضروریست: حجۃ الاسلام سید جواد نقوی

یکی از دلایلی که آنها در حال حاضر اینقدر بی‌رحمانه برای از بین بردن حماس تلاش می‌کنند، این است که آسیب‌هایی را که حماس به آنها وارد کرده است، جهان نمی تواند درک کند. این حماس است که هم طرح معامله قرن شکست داد و هم آی‌مک را خنثی کرد و واضح است که مغز متفکر پشت حماس و حزب الله ایران است.

رویداد مهم هفته گذشته 7 اکتبر بود، روزی که جنگ غزه یک سال را به پایان رساند و بعد از پایان یافتن یک سال نه فقط جنایات وحشیانه کم نشد بلکه بیشتر شد و مردم جهان همانطور که طول یک سال ساکت بودند الآن نیز آن سکوت ادامه دارد. این یک سال دردناک ترین سال در تاریخ بشریت بود که ملت مظلوم و تهی دست از ظلم و ستم رنج می برد و بقیه دنیا با چشمان خود آن را مشاهده می کند و حرفی نمی زند.

7 اکتبر روز مهمی بود

اگر به روز 7 اکتبر 2023 نگاه کنیم، این روز در جای خود روز مهمی است که در آن مبارزان حماس زنجیر حصار و زندان اسرائیل را درهم کوبیدند و برای دفاع از سرزمین خود حماسه خلق کردند. این خودش موضوع مهمی است. اما رویدادهای پس از 7 اکتبر به خبرنگاران و تحلیلگران فرصت کافی برای اظهار نظر درباره این رویداد را نداد.

در این یک سال مردم مظلوم و بی پناه غزه از خانه هایشان بیرون رانده شدند، قتل عام شدند. و نه تنها امسال، بلکه از بیش از 70 سال است که آنها زیر شکنجه ها و اذیت های صهیونیست ها قرار دارند. زمین شان را از آنها گرفته اند، آنها در کشورهای مختلف جهان سرگردان هستند، و به اردوگاه ها پناه برده اند و هیچ آسایشی برای آنها وجود ندارد. در مقابل این ستمها، مبارزه ای در فلسطین برای بازگرداندن آنها به سرزمینشان ادامه دارد، اما شیاطین چنان نفوذ عمیقی در سطح جهانی و منطقه ای دارند که اجازه نمی دهند این تلاش به نتیجه برسد. جنایتکار و مجرم واقعی آمریکاست و همه کشورهای دیگر در بردگی آمریکا زندگی می کنند.

وقتی همه راه‌های سیاسی به روی ملتی بسته شود و در یک مکان کوچک مانند زندان محبوس شوند تا در آنجا بمیرند، جز این که قیام کند از لحاظ عقل و خرد چاره ی دیگر برای چنین ملتی وجود ندارد.

کشته شدن و کشته دان جهت بقای وجود ضروریست

موضوع فلسطین از سوی آمریکا و متحدان منطقه ای آن به حدی رسیده بود که تا سال 2022 این موضوع نزدیک بود به طور کلی از ذهن مردم پاک و فراموش شود. وقتی تلاش می شود که چنین موضوع مهمی حتی از ذهن مردم پاک شود، آن وقت تنها راه برای این ملت باقی می ماند که سر و بدن خود را جلوی گلوله های دشمن قرار دهد و در مقابل دشمن وایستد و همین کار را کردند. و آنها این کار را برای بقای وجود شان انجام دادند.

اینطور نیست چنانکه برخی از قورباغه های رسانه ای ابراز می کنند و می گویند که آیا فلسطینی ها یا حماس اطلاعی از قدرت اسرائیل نداشت؟ آنها اطلاع داشتند اما وجودشان در حال از بین رفتن بود و چاره ای جز این نداشتند. هر چند در این جنگ خسارات هنگفتی متحمل شدند، اما خود را از محو شدن از صفحه ی ذهن و جهان و زمین نجات دادند. این ملت مثل گوسفند قربانی خودش را تسلیم قصابان وحشی نکرد. اینها اگر قیام نمی کردند باز هم محو می شدند، اما الآن قصابان تاریخ آنها را مثل گوسفندان کشتند، ولی نتوانستند آنها را از صفحه جهان پاک کنند. هیچ کس نمی تواند ملتی را که می خواهد باقی بماند از بین ببرد. اما کسی نمی تواند او را که تسلیم قصابان شود نجات دهد.

این تنها راه باقی مانده برای فلسطینی ها بود که با فداکاری جان خود را حفظ کنند. کسی نباید این تردید را داشته باشد که حماس چرا همچنین کاری کرد، حماس برای بقای خودش دست به همچنین اقدام زد. و حماس می دانست که جامعه اسلامی از آن حمایت نخواهد کرد زیرا تاریخ هفتاد سال گذشته جامعه اسلامی جلوی چشم حماس بود لذا حماس با تکیه برآن حماسه 7 اکتبر را خلق نکرده بود. حماس این راه را با توکل بر خدا و با اتکاء نیروی بازوی خویش انتخاب کرد. و در هدف خود موفق شد. و بار دیگر مسئله فلسطین به یک مسئله مهم جهانی تبدیل شد.

بهای بزرگ برای اهداف بزرگ

قدرت‌های صهیونیستی جهان از جمله آمریکا، اروپا، لابی‌های عربی و هندو قصد داشتند ملت فلسطین را به طور کامل از بین ببرند و مسئله فلسطین را از اذهان مردم پاک کنند و اسرائیل را به عنوان یک کشور صلح‌آمیز در منطقه بشناسانند تا بتواند با کشورهای دیگر منطقه روابط عادی داشته باشد. حماس این طرح را به کلی نابود کرد. حالا باید صد سال دیگر برای اجرای دوباره این طرح تلاش کنند.

بهای بزرگی باید برای چنین اهداف بزرگی پرداخت تا امروز که آنها بهای زیادی برای بقای خود پرداخته اند. و نه تنها ملت فلسطین، بلکه متحدان واقعی آنها مانند ملت لبنان، ملت یمن و مجاهدین عراق نیز حاضرند این بها را برای ملت فلسطین بپردازند. و بیش از آنها ملتی که سایه بر سر همه آنها افکنده است ملت ایران است که بهای وجود خود را پرداخته است. بدون پرداخت بها، نه انقلاب می آید و نه انقلاب باقی می ماند و هر بار که نیاز باشد این بها پرداخته می شود. و تا زمانی که پرداخت بها ادامه دارد بقای وجود شان تضمینی خواهد بود، اما زمانی که خسته شدند، ناپدید خواهند شد. تاریخ ثابت کرده است که اگر کسی نتواند بهای بقای وجودش را بپردازد، سقوط او قطعی است.

بهایی که فلسطینی ها و لبنانی ها می پردازند برای کسانی که با حقارت در خانه هایشان نشسته و از راه دور این منظره را تماشا می کنند، تعجب آور است آنها در تعجب هستند که چگونه ممکن است این مردم به این راحتی جان شان را فدا می کنند. چون این تماشاگران مثل قورباغه ها در ته چاه هستند و درکی از بیرون چاه ندارند، اینها باید از چاه بیرون بیایند تا این موضوع را بفهمند. و باید به بلوغ عقلی و فکری برسند، آنگاه خواهند فهمید که چرا باید ملتها بهای جان خود را برای بقای خود بپردازند.

بهرکیف، مردم فلسطین یک سال است که چنین بهای سنگینی را پرداخته اند و اراده های شان سست نشده است، و اینطور نیست که هیچ قدرتی آنها را مجبور کرده باشد که در برابر زور گویان، سینه سپر کنند. بلکه آنها با اراده های محکم خود همچنان در میدان ایستاده اند تا حق خود را بگیرند و حاضر نیستند حتی یک قدم به عقب برگردند، این یک نمونه عملی بسیار بزرگی از پایداری و استقامت است. و برای افراد فرومایه و حقیر قابل درک نیست.

ملت فلسطین شایسته تکریم است

ملت فلسطین شایسته تکریم همه جهان است و حامیان آن مانند جامعه شیعیان لبنان، یمنی ها، مجاهدین عراق و ملت ایران که بهای سنگینی برای فلسطین پرداخته اند نیز شایسته تکریم و تمجید اند. و اینها الگوی استقامت و پایداری برای کل جهان هستند. در جامعه منحط امروز، این دستاورد جبهه اسلام، خود دستاورد بزرگی است و درس عبرتی برای نسل های آینده و مایه آگاهی نسل حاضر است.

استعمار گری در ذات آمریکاست

از سوی دیگر، یک سال ظلم، وحشیگری، جنایت و بی رحمی نیز به پایان رسیده است، ببینید آمریکا که در ذات اش استعمار گری وجود دارد و بنیان آن بر ظلم و ستم نهاده شده است اگر شما تاریخ خوانده باشید ریاست های متحده آمریکا تاریخ اش خیلی قدیمی نیست سفید پوستان استعمار گر اروپا وقتی به این سرزمین آمریکا گام نهاده بودند مردم سرخ پوستان ساکن آنجا را قتل عام کردند. نسل کشی در وجود آمریکاست. آنها با نسل کشی مردم بومی منطقه آمریکا ساختمان های چند طبقه ی شیشه ای را در آنجا بنا کرده اند، آنچه الآن در فلسطین اتفاق می افتد وحشیانه تر از آن در آمریکا بود، آنها رودخانه های خون مردم محلی را در آنجا ریختند و میلیون ها نفر را از بین بردند و در آنجا ساکن شدند. این بایدن ها و ترامپ ها غاصب این سرزمین هستند. همه آنها از اروپا رفته اند و آنجا را اشغال کرده اند. اما مردم بومی ساکن در آنجا مقاومت نکردند و تسلیم شدند لذا امروز خبری از آنها نیست.

نسل کشی در ذات آمریکاست و پس از آن بسیاری از سرزمین های دیگر هستند که آمریکا در آنجا نسل کشی کرده است، ژاپن، ویتنام، عراق و افغانستان در همه این کشورها آمریکا نسل کشی کرده است. همه این ملت ها از ترس کشته شدن تسلیم آنها شده اند، ملت ژاپن از ترس تسلیم آمریکا شد و تا امروز تسلیم آمریکا است، اما فلسطینی ها هرگز تسلیم نشدند و الگوی مقاومت برای جهانیان قرار گرفتند.

عوامل وجود نجس اسرائیل

این شیطان بزرگ، قلدرها و حیوانات وحشی را از سراسر جهان جمع آوری کرد و با کمک روباه مکار بریتانیا، یک کشور غیرقانونی در سرزمین فلسطین ایجاد کرد. اشغال سرزمین فلسطین در سال 1917 میلادی آغاز شد و پس از آن در سال 1948 این فرزند نجس و بی پدر مادر متولد شد. از آن زمان تاکنون حتی یک روز هم برای زنده نگه داشتن این فرزند نامشروع نگذشته است که در آن روز ظلمی نکرده باشند.

و دومین چیزی که به آنها پیوست، خیانت کشورهای عربی است. از آنجایی که فلسطین قبلاً تحت حاکمیت خلافت عثمانی بود و عرب ها به تحریک انگلیس به خلافت عثمانی خیانت کردند، انگلیس برخی از قبایل وحشی عرب مانند آل سعود و آل نهیان را به طمع حکومت رانی علیه خلافت عثمانی تحریک کرد.  حاکمان کشورهای عربی امروز، همان قبایل خائن عرب هستند که به تحریک انگلیس، خلافت عثمانی را سرنگون کردند و سپس به عنوان پاداش، حکومت این کشورها را دریافت کردند. و کسانی که از آن زمان خائن بودند تا به حال نیز خائن اند، از سال 1932 میلادی آل سعود شروع به خیانت به مسلمانان کرد، هنوز هم خیانت می کند. جنایتکاران به جنایات خود ادامه دادند و خائنان به خیانت شان و سایر کشورها فقط به تماشای این نمایش پرداختند.

طرح های شکست خورده توسط حماس

از 7 اکتبر سال گذشته چهره جدیدی از جنایات آنها نمایان شد وگرنه این ظلم و سفاکیت روی فلسطینیان از قرن پیش تا به حال یک روز هم متوقف نشده است. قورباغه های رسانه های اجتماعی فقط 7 اکتبر را به یاد می آورند و از تاریخ قبلی بی اطلاع هستند. محمود عباس قصد داشت به همراه سایر کشورهای عربی فلسطین را معامله کند، اما حماس طرح او را شکست داد.

طرح های که حماس به خاک مالید یکی از آنها طرح معامله قرن بود که ترامپ و دامادش با کشورهای عربی انجام دادند که حماس در 7 اکتبر او را شکست داد. شما می دانید ترامپ قدس شریف را پایتخت رژیم صهیونی اعلام کرده بود و همچنین گولان را که مال سوریه بود به اسرائیل هدیه داده بود، حماس همه اینها را به خاک مالید.

طرح دومی که علیه طرح ’یک کمر بند یک جاده‘ چین انجام شد و بسیار مهم است این بود که آمریکا و اروپا با هم برنامه ریزی کردند تا چین را شکست دهند، چین می خواست با طرح یک کمربند یک جاده تمام دنیا را از طریق زمین و هوا و آب به هم متصل کند و این اولین گام چین در تاریخ بود که توسط جاده ابریشم می توانست کل جهان به چین متصل شود، و با ایجاد بزرگراه رایگان و فرودگاه ها و بنادر دریایی دنیا را به هم متصل کند و مردم کل جهان بتوانند با هم تجارت کنند. او با آمادگی کامل این نقشه را اجرا می کرد که امریکا دوچار سرگیجه شد. ایالات متحده از ترس اینکه تمام دنیا توسط چین تسخیر نشود، طرح آی مک را برای مهار چین برنامه ریزی کرد. جاده ابریشم از چین شروع می شد اما پروژه آی مک امریکا از هند شروع می شود. این کالاها از بنادر هند و از طریق کشورهای عربی به بندر حیفا می رسید و آز آنجا از راه زمینی اسرائیل را عبور کرده به اروپا می رسید. کار روی این طرح شروع شده بود و آنها این طرح را پیش بردند تا اینکه حماس در 7 اکتبر حمله ای را آغاز کرد که این طرح را نیز خنثی کرد.

یکی از دلایلی که آنها در حال حاضر اینقدر بی‌رحمانه برای از بین بردن حماس تلاش می‌کنند، این است که آسیب‌هایی را که حماس به آنها وارد کرده است، جهان نمی تواند درک کند. این حماس است که هم طرح معامله قرن شکست داد و هم آی‌مک را خنثی کرد و واضح است که مغز متفکر پشت حماس و حزب الله ایران است.

اگر این پروژه با موفقیت اجرا می شد، اسرائیل نه تنها به یک کشور صلح آمیز تبدیل می شد، بلکه به یک ضرورت تجاری برای تمام جهان تبدیل می شد و دنیا به عنوان یک کریدور تجاری به آن نگاه می کرد و اهمیت اسرائیل برای هند، برای کشورهای عربی و اروپا بی اندازه افزایش می یافت. بنابراین این پروژه توسط حماس نابود شد. اگرچه غزه ویران شده است، یک طرف غزه را در ترازو بگذارید و طرف دیگر معامله قرن را بگذارید و ببینید چه کسی به چه کسی آسیب بیشتری زده است. آیا حماس با از بین بردن طرح آنها ضرر بزرگی به لابی صهیونیستی وارد کرده است یا آنها با تخریب غزه ضرر بزرگی به حماس وارد کرده اند؟ به همین ترتیب، تخریب غزه یا ضاحیه در مقابل نابودی پروژه آی مک لابی صهیونیستی چیزی نیست. بنابراین اگر این دو را با هم مقایسه کنید، خسارتی که حماس وارد کرده است هزاران برابر بیشتر از آسیبی است که اسرائیل به آنها وارد کرده است.

ادامه دارد